Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Niedziela, 19 stycznia 2025
Imieniny: Marta, Henryk, Mariusz
pochmurno
-1°C
Kliknij aby, przetłumaczyć stronę za pomocą Google Tłumacz

ERA INŻYNIERA

pasek_21-27_RGB 

flaga_polski

 

 ERA INŻYNIERA w Stalowej Woli – kolejne kosmiczne wyzwanie

Miasto Stalowa Wola pozyskało ogromne dofinansowanie w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 (Działanie FEPK.07.12 Szkolnictwo ogólne) na realizację projektu pt.: „ERA INŻYNIERA - Rozwój kompetencji kluczowych w Gminie Stalowa Wola”. 

DOFINANSOWANIE

Całkowita wartość projektu to aż 7 784 755,00 zł, przy czym dofinansowanie wynosi 7 006 279,50 zł (w tym z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus 6 617 041,75 zł i z budżetu państwa 389 237,75 zł), a finansowy wkład własny Gminy Stalowa Wola to 778 475,50 zł.

TERMIN REALIZACJI PROJEKTU

Projekt planowany jest do realizacji w okresie od 1 września 2024 r. do 30 czerwca 2026 r.

CEL PROJEKTU

Celem projektu jest podniesienie w okresie realizacji projektu jakości i atrakcyjności oferty edukacyjnej 9 szkół podstawowych i Samorządowego Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida, podległych Gminie Stalowa Wola, poprzez rozwój kompetencji zawodowych minimum 338 przedstawicieli kadry pedagogicznej i zarządzającej w zakresie cyberbezpieczeństwa, atrakcyjnych form pracy z uczniami, mediacji, negocjacji, motywacji do rozwoju, mnemotechnik, szkoły ćwiczeń, pracy z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych, a także rozwój kompetencji kluczowych minimum 1260 uczniów, rozwój kompetencji minimum 360 rodziców/opiekunów uczniów z ww. szkół w zakresie cyberbezpieczeństwa i motywacji dziecka do rozwoju oraz tworzenie w 10 szkołach przyjaznych warunków dla rozwoju kompetencji kluczowych i kształcenia z wykorzystaniem TIK.

 

GRUPY DOCELOWE PROJEKTU

W projekcie będzie brało udział 9 szkół podstawowych (PSP1, PSP2, PSP3, PSP4, PSP5, PSP7, PSP9, PSP11, PSP12), dla których organem prowadzącym jest Gmina Stalowa Wola oraz Samorządowe Liceum Ogólnokształcące im. C. K. Norwida. 

Uczestnikami projektu będzie także:

  •           minimum 375 przedstawicieli kadry pedagogicznej i zarządzającej z ww. szkół 
  •         oraz minimum 1400 uczniów z klas I-VIII PSP i kl. I-IV liceum, 
  •         a także minimum 400 rodziców/opiekunów uczniów z ww. szkół.

 

ZADANIA PROJEKTU

W ramach projektu przewidziano realizację 4 głównych działań obejmujących wsparcie dla szkoły, nauczycieli, uczniów oraz ich rodziców/opiekunów.

1)      Zad. 1 obejmuje realizację wsparcia mentoringowego oraz przeprowadzenie następujących warsztatów dla kadry pedagogicznej i zarządzającej szkół uczestniczących w projekcie:

  •             Cyberbezpieczeństwo.
  •             Praktyczne wykorzystanie materiałów cyfrowych ZPE.
  •            Praca z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych.
  •            Aktywne metody pracy z uczniem.
  •            Praca metodą projektu.
  •            Praca metodą eksperymentu.
  •            Praca metodą Design Thinking.
  •            Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów z uczniami i rodzicami, mediacja.
  •            Mnemotechniki w procesie dydaktycznym.
  •            Jak motywować uczniów do rozwoju.
  •            Elementy gamifikacji w procesie dydaktycznym.
  •            Wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracy nauczyciela.
  •            Edukacja STEAM z Laboratoriami Przyszłości.
  •            Negocjacje w środowisku szkolnym.
  •            Model „Szkoły ćwiczeń”.
  •            Wykorzystanie gry Minecraft w edukacji.

 

2)      Zad. 2 ukierunkowane jest na wsparcie uczniów poprzez wskazane poniżej zajęcia oraz wydarzenia rozwijające kompetencje kluczowe i przeciwdziałające cyberzagrożeniom:

  •            MATEMATYKA z MINECRAFTEM (zajęcia matematyczne)
  •            PITAGORAS (zajęcia matematyczne)
  •            KASPAROW (zajęcia szachowe)
  •            LINGUA (zajęcia z j. ang.)
  •            EFEKTYWNI (zajęcia z efektywnego uczenia się)
  •            KREATYWNI (warsztaty Design Thinking)
  •            CYBER (zajęcia z cyberbezpieczeństwa)
  •            PYTHON (zajęcia z programowania)
  •            ESCAPE (zajęcia z goglami VR/AR)
  •            DONATELLO (zajęcia z modelowania 3D)
  •            MOVIE (zajęcia filmowe)
  •            SELFIE (zajęcia fotograficzne)
  •            KOPERNIK (zajęcia astronomiczne)
  •            EKSPERYMENT DARWIN (zajęcia przyrodniczo-biologiczne)
  •            EKSPERYMENT EINSTEIN (zajęcia fizyczne)
  •            EKSPERYMENT ATOM (zajęcia chemiczne)
  •            FESTIWALE NAUKOWE w szkołach, rozwijające kompetencje kluczowe

3)      Zad. 3 obejmuje wsparcie dla szkoły poprzez doposażenie 10 szkół w:

  • PRACOWNIE KOMPUTEROWE (na 1 pracownię składają się: 30 laptopów, 1 urządzenie do przenoszenia i ładowania laptopów, pakiet akcesoriów do laptopów: słuchawki, myszki itp., monitor interaktywny dotykowy min. 75” wraz z mocowaniem) – łącznie       wyposażonych zostanie 15 pracowni, w tym w PSP1, PSP2, PSP4, PSP5, PSP9 – po 1 pracowni oraz w PSP3, PSP7, PSP11, PSP12, SLO po 2 pracownie.
  • SPECJALISTYCZNE PRACOWNIE JĘZYKOWE (wyposażone m.in. w meble ergonomiczne, wygłuszające kabiny, dotykowe pulpity uczniowskie, program do tworzenia ankiet i quizów) wraz z montażem i szkoleniem z obsługi dla min. 2 n-li każdej szkoły – 10 szkół x 1 pracownia
  •  PROGRAMY MULTIMEDIALNE I POMOCE DYDAKTYCZNE do edukacji z bloku nauk matematyczno-przyrodniczych - do rozwoju kompetencji z bloku nauk matematyczno-przyrodniczych (programy multimedialne matematyczne, biologiczne, geograficzne, fizyczne
     i chemiczne dla PSP oraz dla liceum biologiczne, geograficzne, fizyczne i chemiczne, wizualizery, mikroskopy, generatory Van de Graffa z napędem elektrycznym, wahadła rezonansowe).

4)      Zad.4 wspiera rodziców/opiekunów uczniów poprzez:

  •          indywidualne kursy z goglami VR/AR dot. cyberbezpieczeństwa
  •         oraz warsztaty otwarte dot. motywacji uczniów do rozwoju.

 

GŁÓWNE REZULTATY PROJEKTU

  •         Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 338 osób
  •        Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu– 1260 osób
  •        Liczba rodziców, którzy podnieśli kompetencje w ramach programu– 360 osób

 

UWAGA – DODATKOWA REKRUTACJA NA ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW
Ogłaszamy, iż we wskazanych poniżej szkołach, do momentu wyczerpania limitu wolnych miejsc, prowadzona jest dodatkowa rekrutacja na następujące zajęcia dla uczniów, realizowane w ramach projektu:

  • PSP1 – zajęcia 2.6, 2.7, 2.8, 2.9, 2.10, 2.11, 2.12
  • PSP2 – zajęcia 2.5, 2.6, 2.7, 2.8, 2.9, 2.10, 2.11, 2.12, 2.13
  • PSP3 – zajęcia 2.2, 2.5, 2.6, 2.7, 2.8, 2.9, 2.10, 2.11, 2.12, 2.16
  • PSP4 – zajęcia 2.5, 2.6, 2.7, 2.8, 2.9, 2.10, 2.11, 2.12, 2.13, 2.16
  • PSP5 – zajęcia 2.4, 2.5, 2.6, 2.7, 2.8, 2.9, 2.10, 2.11, 2.12, 2.15, 2.16
  • PSP7 – zajęcia 2.6, 2.7, 2.8, 2.9, 2.10, 2.11, 2.12, 2.14, 2.15
  • PSP9 – zajęcia 2.6, 2.7, 2.8, 2.9, 2.10, 2.11, 2.12
  • PSP11 – zajęcia 2.6, 2.7, 2.8, 2.9, 2.10, 2.11, 2.12, 2.13, 2.14, 2.15, 2.16
  • PSP12 – zajęcia 2.4, 2.5, 2.6, 2.7, 2.8, 2.9, 2.10, 2.11, 2.12, 2.13, 2.14, 2.15
  • Samorządowe Liceum Ogólnokształcące – zajęcia 2.6, 2.7, 2.8, 2.9, 2.10, 2.11, 2.12, 2.14


POBIERZ DOKUMENTY REKRUTACYJNE:

Regulamin rekrutacji
Karta uczestnika 


Harmonogram zajęć, realizowanych w ramach projektu, dla grup, które już zostały uruchomione można pobrać poniżej.

HARMONOGRAM ZAJĘĆ


KONTAKT

Szczegółowe informacje o projekcie można uzyskać w Wydziale Stalowowolskie Centrum Aktywności Lokalnej Urzędu Miasta Stalowej Woli:
Lokalizacja biura
Al. Jana Pawła II 25a 
pokój 608 (VI piętro) 
37-450 Stalowa Wola 
tel.: +48 792 983 300
e-mail: scal@stalowawola.pl

 

#FunduszeUE 
#FunduszeEuropejskie


flaga_brytyjska 

Engineer ERA in Stalowa Wola -. another space challenge.

City Stalowa Wola has secured a huge grant under the regional program European Funds for Subcarpathia 2021-2027 (Measure FEPK.07.12 General education) for the implementation of the project "ERA OF ENTERPRISE - development of key competencies in the Municipality of Stalowa Wola".

FUNDING

Mention the funding info on - The total value of the project is as much as PLN 7,784,755.00, with funding amounting to PLN 7,006,279.50 (including from the European Union from the European Social Fund Plus PLN 6,617,041.75 and from the state budget PLN 389,237.75), and the financial contribution of the Stalowa Wola Municipality is PLN 778,475.50.

PROJECT IMPLEMENTATION DATE


The project is planned for implementation in the period from September 1, 2024 to June 30, 2026.

PURPOSE OF THE PROJECT


The purpose of the project is to improve the quality and attractiveness of the educational offer of 9 elementary schools and the Local Government High School named after C. K. Norwid, subordinate to the Municipality of Stalowa Wola, through the development of professional competencies of a minimum of 338 representatives of teaching and management staff in the field of cyber security, attractive forms of working with students, mediation, negotiation, motivation for development, mnemonics, exercise school, working with students with special educational needs, as well as the development of key competencies of a minimum of 1260 students, the development of competencies of a minimum of 360 parents/guardians of students from the above. schools in the field of cyber security and child development motivation, and the creation of friendly conditions in 10 schools for the development of key competencies and education using TIC.

 

TARGET GROUPS OF THE PROJECT


The project will involve 9 elementary school (PSP1, PSP2, PSP3, PSP4, PSP5, PSP7, PSP9, PSP11, PSP12), for which the Stalowa Wola Municipality is the leading body, and the Local Government High School named after C. K. Norwid. 
Project participants will also include:
- a minimum of 375 representatives of pedagogical and management staff from the aforementioned schools 
- and a minimum of 1,400 students from grades I-VIII of PSP and grades I-IV of the high school, 
- as well as a minimum of 400 parents/guardians of students from the aforementioned schools.

TASKS OF THE PROJECT


The project provides for the implementation of 4 main activities including support for the school, teachers, students and their parents/guardians.

1) Task 1 includes the implementation of mentoring support and conducting the following workshops for teaching and management staff of participating schools:

  • Cyber Security.
  •  Practical use of ZPE digital materials.
  • Working with students with special educational needs.
  •  Active methods of working with students.
  •  Working with the project method.
  •  Working with the method of experimentation.
  •  Working with the Design Thinking method.
  •  Constructive conflict resolution with students and parents, mediation.
  •  Mnemonics in the didactic process.
  •  How to motivate students to develop.
  •  Elements of gamification in the didactic process.
  •  The use of artificial intelligence in the work of the teacher.
  •  STEAM education with the Laboratories of the Future.
  •  Negotiation in the school environment.
  •  The "School of Exercise" model.
  •  The use of the game Minecraft in education.

2) Task 2 is aimed at supporting students through the activities and events indicated below to develop key competencies and counter cyber threats:

  •  MATHEMATICS with MINECRAFT (math classes)
  •  PITAGORAS (math classes)
  • KASPAROV (chess classes)
  •  LINGUA (English classes).
  •  EFFECTIVE (effective learning classes)
  •  CREATIVE (Design Thinking workshops)
  •  CYBER (cyber security classes)
  •  PYTHON (programming classes)
  •  ESCAPE (classes with VR/AR goggles)
  • DONATELLO (3D modeling classes)
  • MOVIE (filmmaking classes)
  • SELFIE (photography classes)
  •  KOPERNIK (astronomy classes)
  • DARWIN EXPERIMENT (nature and biology classes
  •  EINSTEIN EXPERIMENT (physics classes)
  •  ATOM EXPERIMENT (chemistry classes)
  • SCIENCE FESTIVALS at schools, developing key competencies

3) Task 3 includes support for school by retrofitting 10 schools with:
- COMPUTER WORKSHOPS (1 workroom consists of: 30 laptops, 1 device for carrying and charging laptops, a package of accessories for laptops: headphones, mice, etc., an interactive touchscreen monitor min. 75" with mounting) - a total of 15 studios will be equipped, including PSP1, PSP2, PSP4, PSP5, PSP9 - 1 studio each, and PSP3, PSP7, PSP11, PSP12, SLO - 2 studios each.
- SPECIALIZED LANGUAGE WORKSHOPS (equipped with, among other things, ergonomic furniture, soundproofing booths, touch-sensitive student desktops, a program for creating surveys and quizzes) together with installation and training in operation for min. 2 n-teachers of each school - 10 schools x 1 studio.
- MULTIMEDIA PROGRAMS AND DIAACTICAL AIDS for education in the block of mathematical and natural sciences - for the development of competencies in the block of mathematical and natural sciences (mathematical, biological, geographical, physical and chemical multimedia programs for PSP and for high school biological, geographical, physical and chemical sciences, visualizers, microscopes, Van de Graff generators with electric drive, resonance pendulums).

4) Task.4 supports parents/guardians of students through:
- individual courses with VR/AR goggles on cyber security
- and open workshops on motivating students to develop.

MAIN RESULTS OF THE PROJECT


  • - The number of representatives of the staff of schools and educational institutions who obtained qualifications after leaving the program- 338 people
    - Number of students who acquired qualifications after leaving the program- 1260 persons
    - Number of parents who raised their competencies under the program- 360

 

Download recruitment documents:
recruitment regulations
participant card 

CONTACT

Detailed information about the project can be obtained from the Department of Stalowa Wola Local Activity Center of the Stalowa Wola City Hall:
Office location
Al. Jana Pawła II 25a 
room 608 (6th floor) 
37-450 Stalowa Wola 
phone: +48 792 983 300
e-mail: scal@stalowawola.pl

 

DO GÓRY
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.