- Jednostka odpowiedzialna
Wydział Spraw Obywatelskich
37 – 450 Stalowa Wola
ul. Wolności 7
pok. 30
tel. 15 643 35 56 - Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 26 października 1982 r o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2277)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256)
- Uchwała Nr LXXV/994/18 Rady Miejskiej w Stalowej Woli z dnia 21 czerwca 2018 roku w sprawie zasad usytuowania na terenie Gminy Stalowa Wola miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych z późn. zm.
- Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy
Wniosek oraz załączniki:- zaświadczenie o wpisie do ewidencji lub wypis z Krajowego Rejestru Sądowego
- potwierdzenie opłaty za zezwolenie podstawowe
- pisemna zgoda organizatora na sprzedaż alkoholu dla przedsiębiorcy na imprezie przez niego organizowanej.
Wykaz dokumentów, niezbędnych do załatwienia danej sprawy, z wyszczególnieniem sposobu udostępniania ich pracownikowi Urzędu (do wglądu, do złożenia, możliwość złożenia kserokopii itp.).
- Opłaty
Opłata za zezwolenia jednorazowe wynosi 1/12 opłaty podstawowej wg Art.11′ ust.2 i Art..18 ust.3 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi i wynosi:- 43,75 zł dla alkoholu do 4,5 % ( oraz piwa )
- 43,75 zł dla alkoholu powyżej 4,5 – 18 % ( z wyjątkiem piwa )
- 175 zł dla alkoholu powyżej 18 %
- Sposób i termin załatwienia sprawy
Przewidywane terminy posiedzeń MKRPA na 2021 rok:28 styczeń 2021 r. - Tryb odwoławczy
W przypadku decyzji odmownej Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu złożone za pośrednictwem Prezydenta Miasta Stalowej Woli w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Załączniki do pobrania:
Wniosek o wydanie zezwoleń na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych