Żłobki i kluby dziecięce

Informacja na temat Rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzących  działalność na terenie Gminy Stalowa Wola.

  1. Jednostka odpowiedzialna
    Wydział Edukacji i Zdrowia Urzędu Miasta Stalowej Woli, ul. Wolności 9, 37-450 Stalowa Wola pok. 12 tel. (15) 643-34-77
  2. Podstawa prawna
    1. Ustawa z 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45, poz. 235 ze zm.).
    2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2011 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych dotyczących żłobków i klubów dziecięcych (Dz. U. Nr 69, poz. 367).
    3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2013r., poz. 267).
    4. Uchwała Nr X/121/11 Rady Miejskiej w Stalowej Woli z dnia 20 maja 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Prezydenta Miasta Stalowej Woli.
  3. Sposób załatwienia sprawy
    1. Przed złożeniem wniosku o wpis do rejestru żłobków/klubów dziecięcych należy dokonać wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
    2. Należy złożyć Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wraz z załącznikami :
      • w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej wyciąg z rejestru publicznego potwierdzającego status podmiotu
      • oświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON i identyfikacji podatkowej NIP
      • oświadczenie o spełnieniu warunków lokalowych
      • w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności, numer PESEL
      • kopia dowodu dokonania opłaty
      • dokument stwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzona opieka
      • w przypadku osoby fizycznej dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość
  4. Opłaty
    Wpis do rejestru podlega opłacie w wysokości 200 zł.  Wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Stalowej Woli nr : 06 1020 4913 0000 9202 0117 4630.
  5. Termin załatwienia sprawy
    Organ ewidencyjny dokonuje wpisu do rejestru w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku. W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku powyższy termin liczony jest od dnia doręczenia organowi rejestrowemu uzupełnionego wniosku.
  6. Tryb odwoławczy
    W przypadku decyzji o odmowie wpisu do rejestru lub decyzji o wykreśleniu z rejestru odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji Stronie.

Strona internetowa Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej www.zlobki.mpips.gov.pl zawiera informacje na temat form opieki nad dziećmi do lat 3.

Załączniki do pobrania:
Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
Oświadczenie NIP
Oświadczenie o niekaralności
Oświadczenia o warunkach lokalowych

Nadchodzące wydarzenia

  • „Godziny przy piórze”

    1 maja 2017
  • Noc Muzeów

    1 maja 2017
  • Regionalny Konkurs „Dźwiękiem malowane”

    1 maja 2017

Zobacz Kalendarz Wydarzeń